OLEJ CASTROL CLASSIC DO OLIWIENIA PIAST
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.
- Paczkomat InPost 14.00 zł brutto
- Kurier InPost 16.00 zł brutto
- Odbiór osobisty 0.00 zł brutto
- Orlen Paczka 11.00 zł brutto
OLEJ
CASTROL CLASSIC XL SAE 30
m.in. DO PIAST TORPEDO I WIELOBIEGOWYCH
Castrol Classic XL SAE 30 to oparty na oleju mineralnym, jednoskładnikowy olej silnikowy. [...] Spełnia szczególne wymagania stawiane przez klasyczną technologię silników wobec środków smarowych, z wyraźnie ulepszonymi właściwościami w zakresie ochrony przed zużyciem, które są typowe dla nowoczesnej technologii środków smarowych.
Zastosowanie w rowerach:
WSZELKIE PIASTY STAREGO TYPU Z „KOMINEM” DO OLIWIENIA
- piasty tył torpedo SACHS F&S D.R.P. i inne
- piasty 2/3 biegowe Sturmey Archer (do połowy lat 80-tych,) Sachs F&S STYRIA SCINTILLA SCHWINN i inne
- stare piasty przód i tył wolnobiegowe z portem olejowym
- oliwienie antykorozyjne części niepodlegających smarowaniu smarem stałym
piast wielobiegowych nowszych konstrukcji w czasie serwisu - dodatkowe oliwienie piast wielobiegowych w trakcie eksploatacji*
*Według wielu zagorzałych sympatyków piast IGH dodatkowe stosowanie oleju nawet w piastach o konstrukcjach na smar stały znacznie wydłuża ich żywotność i poprawia ich pracę. Olejenie w przypadku piast sterowanych łańcuszkiem lub popychaczami odbywa się poprzez otwór w osi. W przypadku piast z obrotowym sterowaniem (N4 N5 N7 N8 A8 I3 I9 G8 G9 SA Rotary System) i automatycznych piastach 2s dodawanie oleju jest trudniejsze, ale można to zrobić, popuszczając lewy stożek lub prawą osłonę przeciwpyłową. W niektórych piastach przez przypadek znalazł się otwór, którym można to robić jak np Sram I9 DB - jeden z otworów śruby mocującej tarczę hamulca jest przelotowy. Popularne jest też dodanie portu smarowania do aluminiowej piasty N7, N8, A8, ale sugeruję to zlecić w wyspecjalizowanym serwisie np. przy okazji przeglądu interwałowego.
Dawkowanie wg różnych źródeł:
„około łyżeczka na 200 mil”
„kilka kropel raz na tydzień (lub raz na miesiąc)"
„Nową piastę należy nasmarować przez otwór w obudowie piasty. Następnie smaruj raz na 3 miesiące kilkoma kroplami oleju Sturmey Archer. Nie używaj gęstego oleju ani smaru”.
!!! Należy zachować szczególną ostrożność podczas oliwienia piast z hamulcem bębnowym, aby olej nie przedostał się do części hamulcowej piasty !!!
Ze względu na brak możliwości zamówienia tego oleju w małych opakowaniach
sprzedajemy go z „puszki” w opakowaniach zastępczych 100 ml lub 250 ml.